I tro, håp og kjærlighet

Det er for tiden mange tanker som surrer oppe i hodet mitt. Mye som ikke bare handler om meg, men som også handler om andre.

Oppe i hodet mitt surre det tanker om Ingrid, mange tanker faktisk. De tankene tenker jeg ikke å dele. Det er nok for øyeblikket de som tar mest plass, nei ikke mest plass, men som ligger lengst fremme i «køen»! Og jeg opplever veldig å reise ned å bare være der sammen med henne og Jørgen de søte små! Det ligger veldig på hjerte mitt og hadde jeg kunnet skal du, Ingrid, vite at jeg hadde komt på flekken og blitt. Lenge.

Etter disse tankene kommer tanken om hva skal jeg gjøre etter 9 juni??? Da har jeg nemlig levert (forhåpentligvis) min siste eksamen. Hva gjør jeg? Hvor gjør jeg det? Skal jeg gjøre det alene eller sammen med noen? Hvor går veien min videre?

Det er utrolig mange spørsmål som faktisk svirrer, spørsmål som jeg overhode ikke har noen form for svar på. Og på en måte så kjenner jeg at ja, jeg har tid til å tenke, men så kjenner jeg og på en uro over at jeg trenger svar på tingene at jeg kanskje noen ganger henger meg litt for mye opp i de spørsmålen selv om det ikke er det jeg ønsker. Men jeg har jo etterhvert lært at jeg ikke alltid kan ha svarene og at de ikke alltid kommer når jeg vil ha dem, men de kommer jo til slutt.

Og til slutt her vil jeg bare legge ved bibelverset som jeg fikk tilsendt av en venninne:

«Herren skal alltid lede deg og mette deg i det tørre land. Han skal gi deg nye krefter, så du blir lik en vannrik hage, ja, som et kildevell der vannet aldri svikter».   – Jesaja 58,11 –

Comments on: "Spørsmål, men hva med svar?" (1)

  1. Susane said:

    Eg likte d bibelverset! Trengte å hørra d eg og:)
    Stå på Hildrun! Tilslutt vil alt løyse seg og falle på plass (som oftest når du minst vente d:P)
    Store klemmer:)

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

