I tro, håp og kjærlighet

Han leve

Han har elska meg så høgt at Han gjekk i døden for meg!

Eg kan ikkje gjer anna enn og vera takksam og fryda meg 😉

«Vi satt for stengte dører,
elleve menn i lag,
Men vi følte oss så innmari alene.
Jesus han var død nå,
ga seg uten slag.
Ingen sa ett ord,
vi satt der som forsteinet.

Men da hørtes raske fottrinn
og banking på vår dør,
Vi åpnet,og Maria stormet inn og ropte hør:

Han lever,han lever,han lever
Jesus har stått opp igjen,
Han er ikke lenger i graven,nå har jeg møtt mesteren.
Han lever og jeg sku’ få lov til å gå med beskjed.
Om at Jesus han lever fremdeles i dag,
Det er ingen tvil om det.

At graven den var tom,
det var greit nok det,
Men oppstått,nei det var helt umulig.
Jeg vil så gjerne tro det,
men jeg synes jeg måtte se
for det hele,
det virket så utrolig.

Men plutselig,så sto han der
og sa Tomas,det er jo meg.
Kom kjenn på sårene minehvis det kan hjelpe deg.

Han lever,han lever,han lever
Jesus har stått opp igjen,
Han er ikke lenger i graven,nå har jeg møtt mesteren.
Han lever og jeg sku’ få lov til å gå med beskjed.
Om at Jesus han lever fremdeles i dag,
Det er ingen tvil om det.»

Comments on: "Han leve" (1)

  1. Ingrid said:

    halleluja!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

