I tro, håp og kjærlighet

Sitter her, som spikra til skjermen, tv skjermen, å ser på hurtigruta minutt for minutt. En ting er sikkert, jeg er halv nordlending som sitter å lengter! Sykt rart, men sant, naturen der oppe, lyset det ser jo ut til å være midt på dagen ikke midt på natta 😉 Æ vil på hytta!!! Vet at jeg ikke kan sitter her hele natten, men må ha med meg stokmarknes, så får man håpe at pappa ikke sletter det han har tatt opp før jeg også får se det 😉

I plassen for å reise nordover denne sommeren går turen omtrent likelangt sørover til Italia hvor min lillesøster skal gifte seg. Det blir spennende og i tillegg har tante lovet to søte nevøer at hun skal være barnevakt en hel natt! (hva tenkte jeg på?)

Men nå må jeg ser mer av nordnorge og så vet jeg, jeg kjenner det et sted langt inni meg at jeg skal en gang ha en tur med hurtigruta fra Bergen til Kirkenes, koste hva det koste vil. Hjem igjen kan jeg alltids kjøre 😉

Nord-Norge i mitt hjerte ❤

Må ta med sangen Elias Blix har skrevet; Barndomsminne fra Nordland eller Å eg veit meg et land. Også kjent som Nord-Norges nasjonalsang 😉

1.
Å eg veit meg eit land
langt der oppe mot nord,
med ei lysande strand
mellom høgfjell og fjord.
Der eg gjerne er gjest,
der mitt hjarta er fest
med dei finaste, finaste band.
Å eg minnest, eg minnest
so vel dette land!

2.
Der eit fjell stig mot sky
med si kruna av snø,
og i lauvklædnad ny
det seg speglar i sjø,
og det smiler mot strand
med si bringa i brand
i den solklåre kveld.
Å eg minnest, eg minnest
so vel dette fjell!

3.
Og eg lengtar so tidt
dette landet å sjå,
og det dreg meg so blidt,
når eg langt er ifrå.
Med den vaknande vår
vert min saknad so sår,
so mest gråta, mest gråta eg kan.
Å eg minnest, eg minnest
so vel dette land!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

