I tro, håp og kjærlighet

Ferie del 1

Dag ein starta så tidlig at an nest minste i familien viste morå at kuene å sauen ennå sov i bingen sin, an såg rett ut på parkeringsplassen. Flytur på tri timar når ein egenleg ville sove e kje te å anbefala å varmen så møte deg e berre heilt sjuke. Utan aircondision i bilen, sovne alle utan om sjåføren (heldigvis!) 2 timar i bil kan bli ein smule långt itte 3 timar og 50 min me fly, så kitle i magen når me går opp å lande me et «hæ?» på Gardemoen!

Då kofferten min kom ut fra flyet å inn på bagasje bånne så va an mer eller mindre smasja, jepp an va så samsja at den stakkar kleshengaren så på mystisk vis va blitt passasjer va så bøyse at me måtte le, va nåk den så va årsaken te at kofferten ikkje hadde tatt heilt kvelden!!!!!!!!! Så eg å mamma avgårde for å finna Norwegian, å me traska å me gjekk på denne flyplassen i Roma te slutt ser eg et lite skilt midt i mellom månge andre små søte skilt!!! Plutselig mens me sto der å ålla, så trur du ikkje at ein te frå reisefølge står der uten koffert! Eg kom him uten koffert, men me ein mindre goe bag, så ser ut te at an går rett i søppelstative så snart eg får pakka ut av an!

Var heller begeistret over bassenge når me kom fram å eg kan låva at me va uti alle mann, ingen så kje bada! Siesta blei et meir eller mindre godt brokt ord å e ganske herligt innimellom lunsj å middag. Må seiast at lunsj kl 13 besto av forett, pasta og jedna ein rett te å viss du då ville ittepå så fekk du jammen meg is og! Middagen kl 20 va forett, pasta, hovedrett å dessert! Me vart mett for å sei d sånn!! 😉 An der nestminste i flokken syns pasta va best…

Me va vel et par gånge nere i Bolsena (som eg har lært at itje e ein by!) Va møje spennade å kjøpa der, så fekk brokt litt av mamma å pappa sine penger, kjenne på meg at eg skylle di någen euro ja 😉 Di får inngå i di eg allerede skylle di!

Dagane di fløyg av gårde å plutselig så vakna ein å d va lørdag! Å lørdag va jo den store dagen då kofferten pappa hadde bert me seg gjønå 2 fly å ikkje tatt augene av. For det konne nemlig ikkje skje…. for oppi der lå der to fine  å ein fantastisk superfin kvit kjole så ikkje måtte glømast elle møstast!  Plutseligt så va klåkkå så møje at me måtte komma oss ner te Bolsena for der va vist ein vielse på gång! De va begge to nydelige, men eg trur brudå tok pusten frå de fleste! Heldige meg hadde sitt na pøh om pøh så sjokke va kje så stort. Å pappa an hadde tid te å koma seg øve det på vei ner i bilen me brurå å forlovar! Brudesvennane å brudepikå va klar, an minste svennen han hadde heller ansikte fult av smular itte å ha sjarmert bakaren vegg i vegg. Me klarte nå å koma oss inn å minsten han sko ikkje sitta i ro øvetrøtte så an va. Va en flott vielse og ein heller varm champange mottakelse. Bading blei det åg mellom øktene. Middagen besto av 7 rettar å me satt te bors te kl slo midtnatt!!!

Han minste har eg lært e en jojo når an sove si an såv me tante Elise, han låg på alle mulige måtar å prøvde me fleire anledningar når tutten mangla å bita tante i fingaren! (heldigvis kom tutten fram itte kvart!)

Resten av turen har det blitt litt mer shopping å masse bading å soling…. någen blei raude (nevne ikkje navn!)  å andre brune 😉 Å der va ein så hadde skjønt ka mor å far hadde gjort å kor for når me va nere i Bolsena igjen seie an «der gifta me oss». Å det hadde an jo rett i forsåvit!

itte å ha landa på sola igjen i kveld står an å ser ut glaset bakert i flyet; » Bessemor, ti lande flyet?»  Før det fekk an seg ein goe latter når vingene på flye fauk opp når flyet bremsa!

Å i telefonen te tante når an kom heim så dreiv bessemor å laga middag å sto i vaskemaskinen (an meinte vist oppvaskmasinen! 😛

Alt i alt ein vellykka tur me masse goe folk, men du verden så godt d ska bli å berre ver meg litt åg!!!!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

